EVENTY ONLINE - KONIECZNOŚĆ i WALKA.

Dla realizatorów eventów i ich klientów zrozumiały stał się fakt, że w bardzo wielu przypadkach, realizacja eventu firmowego, ze względów pandemicznego bezpieczeństwa, stała się możliwa wyłącznie z zastosowaniem osiągnięć cyfryzacji, czyli po prostu w formie TRANSMISJI ONLINE. Myślę, że ten wymóg bezpieczeństwa pozostanie z nami, delikatnie mówiąc, jakiś czas.

Tego faktu, że obecny czas  wymaga od firm szczególnych zabiegów komunikacyjnych, szczególnego zadbania o relacje (bardzo ważne te wewnątrz firmy), a forma eventu jest tu bardzo pomocna, nie będę teraz uzasadniać, ponieważ jest to wątek na osobny artykuł.

 W moim odczuciu realizacja każdego eventu w formule online nie jest łatwa. Można wręcz powiedzieć, że jest obecnie walką. WALKĄ o UWAGĘ ODBIORCY, odbiorcy udręczonego brakiem aktywności w relacjach człowieka z człowiekiem i wieloma godzinami spędzanymi samotnie przed monitorem komputera. Albo też człowieka udręczonego w pracy zdalnej, dzielonej z obsługą zdalnej nauki swoich dzieci. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z formułą szkolenia, warsztatów, team buildingu,  innego spotkania firmowego, powinniśmy starać się ZAWALCZYĆ o UWAGĘ ODBIORCY. Uczestnik powinien poczuć, że bierze udział w INTERESUJĄCYM, niezwykle WARTOŚCIOWYM ZDARZENIU.

Wyżej wymieniona zasada to dla mnie elementarz eventów offline, gdzie bardzo istotny jest wciągający, zgrabnie wyreżyserowany scenariusz, często będący kluczem do eventowego sukcesu. W realizacjach online tu nic się nie zmienia. Informacja przed eventem powinna zachęcić do wejścia, a scenariusz, dynamika reżyseria i wszystkie zaplanowane elementy zdarzenia również muszą zadziałać w taki sposób, aby każdy uczestnik poczuł, że rzeczywiście bierze w nim udział .

   EVENTY ONLINE wykorzystują nieco inne  narzędzia i zasadniczo korzystają z innej formuły, ale cała wartościowa reszta, SENS eventu pozostaje niezmienny.  Tak więc o sukcesie eventu organizowanego online, nie tyle decyduje rodzaj użytej platformy transmisyjnej (chociaż oczywiście obsługa techniczna, jak zawsze jest też bardzo ważna), a to czy uczestnik wejdzie na naszą transmisję i czy przy niej "wciągnięty uwagą" wytrwa do końca. A jeśli ma wytrwać do końca, to co z tego eventu wyniesie, jakie WARTOŚCI otrzyma.

Podsumowując warto podkrślić, że projekt eventu online powinien wynikać z jego funkcji i postawionych celów. Musimy się zatem skupić na emocjach i wrażeniach uczestników. Funkcja eventu warunkuje jego formułę. Osiągnięty cel wydaje się być najważniejszy w świecie eventów offline, jak i w realizacjach ONLINE, niezależnie od struktury technicznej przekazu.  A ja niezmiennie wierzę w wartość eventów firmowych.  Aldona Staniszewska

P.S. Przy realizacjach online trzeba zwrócić uwagę na ważną kwestię, która właściwie domagałaby się logiczne opisania jej na wstępie. Warto transmisję eventu online poprzedzić supportem, jak przygotować komputer i sieć domową, tak aby zaproszony uczestnik nie miał  problemów technicznych z udziałem w evencie. Taka usługa z reguły ujmowana jest w pakiecie przez podmiot realizujący event.

 

Wpis w kategorii: Aktualności